fredag, september 07, 2007

Nya trick inom marknadsföring av böcker

Bokbranschen fortsätter att prova nya vägar att marknadsföra böcker. Danny Wattins debutroman Vi ses i öknen (Piratförlaget) lanseras med en webbsajt där man kan delta i en tävling som handlar om innehållet i boken, men svaren finns att hitta på sajten. Tanken är att man ska kunna engagera sig i bokens värld på sajten, och sedan naturligtvis tycka att det är så intressant att man vill fortsätta med att läsa boken.

Jag har tidigare skrivit om lanseringen av Amberville som satsat hårt på att skicka boken till bokbloggare och lanseringen av Karin Alvtegens kommande bok Skugga där man också skickat ut mystiska saker i marknadsföringssyfte för att få upp intresset för boken.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

2 kommentarer:

Ika sa...

Fast jag har fortfarande inte fått vare sig bok eller annat från Amberville-marknadsförarna. Eventuellt gillar de inte det faktum att jag är bosatt utanför Sverige.

Hans Persson sa...

Det låter som ett troligt (om än tråkigt) skäl. Själv fick jag en Amberville-disktrasa med dagens post.